åh nej!

ska skruva i en ny glödlampa i taklampan men når inte upp fast jag är lång, fast jag står på tå på en stol...
staplar den andra stolen på den första men når fortfarande inte upp. vad gör jag?
tar de fyra tjockaste böcker jag har och lägger dem under varsitt stolsben och lyckas efter 45 minuters meck få i den hela lampan, jättenöjd!

trodde jag...
hoppar ner för stolen och råkar se titlarna på 3 av mina 4 tjockaste böcker:
bibeln
koranen
bhagavad-gita

och jag har indirekt trampat på dem
jag är så körd... jag kommer spendera resten av evigheten som ett dåligt djur i europa eller troligen väldigt väldigt långt ner i dantes inferno...

vad mer har dagen haft i sitt sköte? ( ..."haft i sitt sköte" måste vara det äckligaste uttrycket btw)

jo, jag har kännt mig lite rysk. min kyl och dess innehåll ser nämligen ut så här:

en ganska risig öststatsfeeling i själva kylskåpet och så lite kreml och caviar till det.
jag har bakat piroger också.

dagens låt: bergman rock - jim
                        

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0