ute på lokal

löven faller och där ute vibrerar stockholmsklubbarna av det nya balla: technohouse.

min inställning till genren för tankarna på den där artisten som mer eller mindre dyrkades av en majoritet av eleverna under min gymnasitetid, kanske framförallt av de som under en period under gymnasiet var aktiva i ett politiskt ungdomsförbund (som börjar på ung och slutar på vänster). framförallt tänker jag på en textrad av den folkkäre artisten som gick nånting om att sträva bakåt å ...äh...äsch kommer inte ihåg...

min poäng var i alla fall att jag är trött på trender och trött på människor som inte kan ge människor som är självständiga nog att stå utanför trendhetsen ett värdigt bemötande (vad det nu har med technohouse och lars winnerbäck att göra? eeeh)

nej, jag har tappat tråden helt. summering technohouse:

* för långsamt att stuffa till
* för snabbt för att konversera till
* gör så att man nästan vill gråta av lycka om man går till ett ställe där de istället spelar rocks off med primal scream


annars? jo  en vän visade mig den här filmen på youtube, http://www.youtube.com/watch?v=Yv4Sia94Cu8
å det är ta mig tusan det finaste jag sett! se den när du är lite down, bakfull och har ett sentimentalt sinnelag så ska du se att det kommer en liten liten krokodiltår!

dagens: the cure - just like heaven


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0