hembesök

har i nästan en veckas tid befunnit mig i mitt föräldrahem med undantag för några dagar med en vän i fjällen, väldigt fint och rofyllt kunde man tänka sig att det skulle bli, vilket det också har varit men nu får jag tuppjuck, jag vill åka hem!

jag som till och med övervägt att flytta tillbaka om den globala upphettningen ville arta sig så att även norrland kan få uppleva en sommar längre än 2 veckor. men oj så jag misstagit mig. det är inte idylliskt o rofyllt, det är ett mekka för ineffektiva personer som inte fattar att höger sida av rulltrappan där står man, man blockerar inte omfartsleden till vänster i rulltrappor!!!! DET GÖR MAN BARA INTE! och jag vill inte under några som hellst omständigheter tvingas lyssna på "west virginia" när jag dricker öl. dessutom diskrimineras det alldeles för lite på krogen, har man gummistövlar när man ska ut å klubba kan man stanna hemma, basta!

eller ok jag kanske tar i lite väl men jag vill hem till min goa lägenhet å min goa sambo, å jag vill pyssla med mina projekt och börja jobba igen, jag vill ha picknick i parken å kunna gå på konserter,evenemang å klubbar vilken dag i veckan det passar och hellst av allt just nu vill jag ligga sked och kolla på project runway...

med cyniska hälsningar/ eder cosmopolit

                      ****
dagens tips: färgfabriken norr
dagens låt: smashing pumpkins - stand inside your love

Kommentarer
Postat av: Ellen

Kompis! Såklart allt är bättre i storstan. Hit har du kommit för att stanna. Så det så! Vi får höras väldigt snart. Kramkram

2008-07-09 @ 11:11:04
Postat av: Hanna

Åh, vad jag är på din sida i det här inlägget! (Till och med de automatiska dörrarna till affärerna går långsamt)

2008-07-09 @ 13:09:00
URL: http://hannaolsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0