2:a februari 2008, Dagens Tistel:

...går till dig, ologiske man i kassa ett på huddinges systembolag.
jag hade inhandlat alla saker till fisksoppan utom det vita vinet,
när jag kommer fram till kassan ger jag dig mitt leg utan att du behöver
fråga om det först. Efter noga letande inser du att id-kortets giltighet gått ut
för ca. 2 månader sedan och nekar mig att köpa en flaska vin. när jag vänligt tar av mig mösan och påpekar att jag är identisk med fotot på mitt leg som även tydligt upplyser om att jag fyller 24 i år kontrar du med "om vi säger så här då, kolla på mig och säg hur gamal jag är". efter ytterligare 15 minuters köande på coop får jag istället köpa matlagningskattkiss från winborgs. jag hoppas att du får spendera resten av ditt yrkesliv som slav åt en elak greve!

ovänliga hälsningar från torskblocket
................................................................................................
dagens tips: dokumentären "den gyllene stranden" som man kan se på svt.se
dagens låt: strokes - heart in a cage

Kommentar från Sara Cecilia:
"Sara, du är en reinkarnerad Marcus Birro. Fast mycket snyggare och bättre på alla sätt."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0