26:e maj 2008, urban explorer

HEJ DAGBOKEN
totte är här, vilket efter nästan 2 års distansförhållande, är ljuvligt men jag har det ändå lite kämpigt med att testa på det här nya med att vara "sambo".
bland annat kände jag av en märkbar irritation då kylskåpsmagneterna bytt formation från min pil till en cirkel och i dag när jag kom ifrån skolan hade de flyttats omkring ytterligare än gång (nu i formation av två rader). men som sagt det är mest av allt ljuvligt.

URBAN EXPLORING 1
i alla fall, i ett desperat försök att fånga dagen åkte vi 2 till liljeholmen igår för att det ryktades om att det skulle finnas en linbana där. det fanns ingen linbana i liljeholmen. därimot fanns en hissbana. en hiss som gick upp för en backe omgiven av grå betong. men det var ändå värt för i hissen fanns en mäkta uttråkad väktare som hela dagen satt i en kontorsstol lagad med silvertejp och med sin bläckpenna förde statistik över hur många som klev på och av. väktaren såg ut som en donut-polis direktimporterad från hollywood.

URBAN EXPLORING 2
i morse jobbade jag hårt för att komma i tid till skolan. som bekant väcker noshörningsbebisar mer empati och engagemang än en miljon svältande barn. det kan tyckas vidrigt men jag har insett att inte heller jag är undantagen från detta fenomen, journaliststudent och allt, därför var jag helt uppslukad av storyn i metro om tasmanska hundar och den jättegulliga fosterbilden på ett muterat exemplar av denna sen länge utdöda art. så uppslukad att jag klev på fel tåg och inte märkte mitt misstag förrens jag var framme i farsta. där har jag aldrig varit förut så det var ju bra förutom att jag var tvungen att åka två pendeltåg till och blev 30 min sen till lektionen. som ett litet körsbär på toppen läckte mitt kesopaket ut lagom till lunch men då fick jag å andra sidan tillfälle att köpa god lunch eftersom den äckliga låg utsmetad i min handväska.

DAGENS LÅT
fleetwood mac - dreams

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0