23:e maj 2008, övertrassering is king

jaha sara. vad gör man den 25:e om man levt på nudlar i en vecka och fått böta till sin bank för att man brännt deras pengar när ens egna tog slut?

vårdar man de 5000 man får så att de ska räcka länge? köper man någon billig grönsak med mkt näring och vitaminer för att hotta upp återstoden av nudelpaketen?
nej det gör man inte. man köper en ny putsduk till sina glasögon (!) för att det är en bild på en gullig panda tryckt på. en gullig tvål hittade jag också. sen hade jag vägarna förbi pet sounds och som missbrukare visste jag vad det skulle innebära om jag gick in men jag gjorde det i alla fall och köpte en alldeles för dyr ronnie lane platta. se där.

men totte är på väg hit och jag har hört att man kan leva länge på bara kärlek och luft. (dessutom har jag ett sexpack arraksbollar för att sejfa om det här med luften skulle visa sig vara inkorrekt).

när jag ändå är inne på det här med pengar och övertrasserade kort å sånnt...är det någon som minns cash-kortet? det var rött och ganska fult så stog det "CASH" på. jag tror att ideén med kortet var att man skulle ha sitt vanliga betalkort men enkronorna å det man hade i plånkan skulle sättas in på cashkortet. alltså ett separat kort för småkronor...fast på kort. det gick aldrig så bra för cashkortet, undrar varför.

oj oj oj... sitter å lyssnar här medans jag skriver, ronnie var ju värd sina pengar i alla fall.

vad mer? jo, stort GRATTIS till alla i RL2 och Emma L som tar examen i dag!! Hurra!

***
dagens: ronnie lane - the poacher

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0