god fortsättning

önskar jag dig.
har varit lite stiltje på bloggfronten men det beror på att jag utövar det här med julfirande.
en speciell syssla då man bor tillsammans med människor som man inte har så mkt mer gemensamt med än att man är släkt och där alla anstränger sig å det grövsta för att hålla fasaden uppe. kan vara både otroligt trevligt eller otroligt otrevligt det här med jul. julen har varit fin för mig i år, men jag tror att ofina jular är vanligare än fina jular.
(förra året hade jag inte mindre än fyra vänner som drog lars norén-referenser till sitt julfirande.)

jag fick en liten söt hårddiskinspelare av tomten. jag drömmer om att göra massa fina radioprogram nu och bli vrålrik.
när jag blir vrålrik ska jag köpa en lägenhet och ett badkar och ha högtalare monterade i badrummet. jag ska bada skumbad och lyssna på belle & sebastian. jag ska göra vattenkokaren i takt till musiken (alltså bubbla med munnen).

jo förresten, i händelse av att jag inte hinner skriva innan nyår:
 
1. så länge jag är kvar i min hemstad och stöter på någon gamal bekant som känner att ni inte kan hålla era krystade frågor för er själva så är det följande som gäller: jo, jag går i skolan, nej jag träffar ingen och jag är medveten om att det är svårt att få barn efter 30 och jag är även medveten om att jag "lagt på mig" lite. och nej jag vet fortfarande inte "vad det ska bli av mig", primärt har jag siktet inställt på bubbelbad och att spela in fina ljud.

2. nyårslöfte. jag lovar härmed att ta körkort under 2009, om jag misslyckas ska jag avliva mig själv . eller nej, det ska jag inte men körkort 2009 är ett måste.

dagens: belle &sebstian - i'm a cuckoo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0