rysskräcken

för dig som vaknade på fel sida i morse och behöver lite uppmuntran rekommenderar jag varmt att lyssna på ett av de sista samtalen i dagens upplaga av ring P1, det gjorde i alla fall min dag.

( det går att lyssna på här:  http://www.sr.se/cgi-bin/p1/kanalarkiv.asp?ProgramId=1120&NrOfDaysInArchive=30 och det är programmet som sändes 09.20)

då ringer en sån där härligt pigg stämma som låter lite som ulf adelsohn, en sån där stämma som uttalar miljard "mil-i-ard" och hetsar upp sig för att man skurit ner på försvaret sedan murens fall -89 och istället "gett pengarna till afrikanska vänsterdiktaturer". och som det lilla gräddet på moset som kommer hålla mitt smil uppe hela dagen säger mannen något i stil med

- neej, jag är arg på att man har en pömsig värmländsk VAPENVÄGRARE som försvarsminister! det måste ju för katten finnas massor av reserv-officierare i det moderata partiet!!

hi hi

(appropå hela georgien/ryssland/sydossetien grejjen finns bra info här: http://www.humanrightswatch.org)

och appropå os kommer här en bild på misha, den inte så politiskt korrekte björnen:


dagens låt: kate bush - running up that hill

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0