ny rafflande matchock

vaknar upp och inser att jag inte minns sista gången jag var bakfull och att jag glömt bort hur det kändes.
men nu är den alltså här, bakfyllan, och den är inte angenäm.
min kropp känns förgiftad och jag tänker på döden.

en sak som (uppenbarligen) brukar inträffa i detta tillstånd är att man blir våldsammt sugen på att äta specifika saker.
i dag är suget efter majskorv oerhört.

lyckligtvis finns två fina gula majskorvar i mitt frysfack.
jag öppnar påsen och lägger ner dem i det kokande vattnet sen läser jag på påsen....
jag läser på påsen och då står det,
majskolv.

kolv...vad är en kolv? det är ju en korv med majs på, majskorv. men näe det står kolv...
i hela mitt liv har jag trott att människor som sagt majskolv haft talfel eller  varit  lite knäppa
ungefär som människor som säger endån i stället för ändå....

dagens: kings of convinience - days i had with you

Kommentarer
Postat av: Lina

HAHA! MajsKORV? Hihi...

2008-08-24 @ 22:37:02
URL: http://finalillalina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0