iste!

jag har alldeles nyss uppfunnit ett helt ok ,drickbart, iste som skulle kunna få anna skipper och susanne lanefeldt att glädjegråta ikapp!
så sjukt nyttigt å rätt billigt.
till 1 L behöver du:

1 L vatten
3 tepåsar (jag använde kung markattas ekologiska rättvisemärkta gröna te)
1 liten liten knärt ingefära
1 citron
isbitar

gör så här:
koka vattnet, släng i tepåsarna och låt dra ett bra tag. låt teet kallna och ställ sen in det i kylen nån timme tills det blir jätte kallt. pressa i saften från en citron och skär den sen i små bitar och lägg bitarna i kannan. ta lite lite ingefära och riv i (använd de minsta hålen på rivjärnet), fyll på med isbitar å rör om. klart!
****

dagens minus:
min telefon har på eget initativ raderat all musik och alla kort jag har tagit under hela sommaren.

dagens megaplus: popaganda festivalen ringde nyss och sa att jag skulle få bygga tält å sånt innan festivalen börjar så att jag kan få se alla mina favorit-band! 
****

dagens låt:
the mystery jets - two doors down

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0