en filmjölksodysseé

odysseé är säkert sjukt felstavat men ni förstår vad jag menar...väldigt mycket filmjölk.

jag går vidare med temat "mat" och har senaste tiden testat en hel del olika sorter inom filsfären och tänkte därför göra en sån där råd & rön panel med mig själv som enhällig domare.

ONAKA - DEN JAPANSKA FILEN
2 klor I I
skum fil i fin förpackning, smakar som "vanlig" fil men har en
otäck klumpig konsistens som påminner om fil låååångt efter bäst före datumet.
 ätbar tillsammans med russin eller banan.

ONAKA MED INGEFÄRA
3 klor I I I
nu börjar det likna något! en skön smak av mild mild ingefära i ett fint gult paket.
gör sig bra med start men har tyvärr samma läskiga konsistens som originalet.

KEFIR - DEN RYSKA FILEN
har ännu inte öppnat paketet men ett plus till den sjukt snygga
förpackningen med ett rosarött kreml på

FJÄLLFIL
4 klor I I I I
en tjock syrlig fil. ljuvligt god med söt och ganska smaklös tecknad kossa på paketet.
avnjuts hellst med russin. ett minus att den kan vara lite knepig att få tag på här lite längre ner i landet.
mycket fil för pengarna.

återkommer med mer info om kefir, jag har sjukt höga förväntningar.

i övrigt har jag en extremt stor hårboll i halsen, min päls är matt och jag överväger att gå i ide.
tight inbäddad med fothus (tasshus?) ska jag drömma om svurna tider och matas intravenöst med potatismos
tills någon vänlig människa väcker mig i mitten av maj.

dagens: leila k - c'mon now

Kommentarer
Postat av: Ellen

Hur var kefiren?

2008-09-01 @ 18:49:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0